UNS i DNKiM: Neistiniti navodi Hašima Tačija u Savetu bezbednosti UN
20/11/2013 17:23|Autor: office@newpressproduction.com|Pregleda: 1007 |
|

Udruženje novinara Srbije (UNS) i Društvo novinara Kosova i Metohije (DNKiM) protestuju zbog neistina o kanalu RTK2 na srpskom jeziku koje je na sednici Saveta bezbednosti Ujedinjenih nacija izneo premijer Kosova Hašim Tači. Kao posebno dostignuće u odnosu svoje vlasti prema srpskoj zajednici on je naglasio rad TV kanala na srpskom jeziku RTK2 koji funkcioniše u okviru Javnog servisa Kosova, i istakao da je on u “službi promocije interesa srpske zajednice na Kosovu i da je prisutan u svakoj porodici”.
U ovim tvrdnjama krije se nekoliko krupnih neistina i manipulacija: Prvo, RTK2 na srpskom,  jednako kao i programi RTK na albanskom, služe promociji partije Hašima Tačija i njihovih interesa o čemu su izveštavale relevantne međunarodne organizacije; drugo, RTK2 kanal ne pokriva celu teritoriju Kosova kako je predviđeno, već je pojedinim građanima dostupan preko kablovskih provajdera samo u nekoliko srpskih sela na centralnom Kosovu; treće, osnivanje ovog kanala je izvedeno suprotno Ahtisarijevom planu i lokalnim zakonima koji, kao posebno pravo srpske zajednice garantuju postojanje nezavisnog TV kanala na srpskom jeziku. 
Zahvaljujući političkom pritisku, neslobodi i nepoštovanju sopstvenih zakona Srbi su dobili kanal kakav im je odredila politička vrhuška oko Hašima Tačija. Dobili su TV kanal koji ima Upravni odbor sa albanskom većinom, sedište u Prištini, u kojoj živi oko trideset Srba i potpunu finansijsku zavisnost, kao i ostali kanali Javnog servisa.
Srpska medijska zajednica (UNS i DNKiM) traži da u briselskom pregovaračkom procesu međunarodna zajednica utiče na Prištinu koja falsifikovanjem Ahtisarijevog plana želi da u potpunosti kontroliše medijsku scenu kosovskih Srba.
Taj isti, prema Tačijevim rečima, nezavisni kanal i javni servis, uskratio je sinoć Srbima na Kosovu i Metohiji, da posle govora prištinskog premijera, čuju šta je u Ujedinjenim nacijama govorio premijer Srbije Ivica Dačić.
Nezavisni TV kanal, odnosno njegovi srpski urednici i albanski direktori uskratili su pravo građanima da čuju šta o njihovoj sudbini, položaju, briselskim pregovorima, aktuelnim izborima ima da kaže "druga strana". 
Profesionalni sunovrat, falsifikovanje zakona, nepotizam i korupcija, negativna uloga RTK u podsticanju Pogroma 17. marta 2004. godine, i na kraju pretvaranje RTK na srpskom u razglasnu stanicu vlasti Hašima Tačija nalažu da se napravi hitna reogranizacija ove kuće tako što će se, u najkraćem roku, primeniti postojeći zakoni i evropska praksa o javnim servisima. 
UNS i DNKiM podsećaju da bi "jedan nezavisni TV kanal na srpskom jeziku koji pokriva celu teritoriju Kosova", kako piše u Ahtisarijevom planu, trebalo da ima Upravni odbor sa srpskom većinom, Srbina direktora, sedište u Gračanici i 10% budžeta Javnog servisa.
 
Izvor: Udruženje novinara Srbije 
 

Komentari


Unesite sigurnosnu šifru

Komentari posetilaca